Page 46 - moulopoulou_xiliasmos
P. 46

Γεωργία Μουλοπούλου:
                                  Ο Χιλιασμός στην πρώτη Εκκλησία και στην σύγχρονη εποχή






                   χριστιανική  ελπίδα.  Ο  πνευματικός  Χιλιασμός,  που  προσέλκυσε  το

                   ενδιαφέρον χριστιανών διανοούμενων της πρώτης Εκκλησίας, αποτέλεσε

                   εκτροπή  και  διασάλευσε  την  ενότητα  της  χριστιανικής  κοινότητας .  Οι
                                                                                                 138
                   χιλιαστές  στηρίζονται  σε  χωρία  της  Αγίας  Γραφής  και  αριθμούς,  στην

                   προσπάθειά  τους  να  στηρίξουν  τις  πεποιθήσεις  τους.  Οι  Πατέρες  και  οι

                   εκκλησιαστικοί  συγγραφείς  των  τριών  πρώτων  αιώνων  αγωνίστηκαν

                   εναντίον των αιρετικών παρεκκλίσεων, με στόχο τη διαφύλαξη της πίστης

                   και της συνέχειας της αποστολικής παράδοσης.






                   Α.3  Ο σκοπός του Χιλιασμού


                            Σκοπός του Χιλιασμού, λοιπόν, υπήρξε η προσδοκία βίαιης ή μη

                   ανατροπής του αμαρτωλού κόσμου αλλά και η βαθμιαία χριστιανοποίησή


                   του. Ο Χιλιασμός ως αιρετική διδασκαλία σήμαινε τη βίαιη ακύρωση και
                   την  αντικατάσταση  των  ανθρώπινων  κυβερνήσεων  από  την  ουράνια


                   διακυβέρνηση. Παράλληλα, η ουράνια διακυβέρνηση θα εκφραζόταν μέσω

                   των ανθρώπινων κυβερνήσεων .
                                                      139
                            Εν  προκειμένω,  ο  Χιλιασμός  αποτελούσε  μια  παρερμηνεία  του

                                                      140
                   κεφαλαίου 20 της Αποκάλυψης , που σε γενικές γραμμές προβάλλεται ως
                   η έλευση μίας χρυσής εποχής η οποία θα βάλει τέλος στη μιζέρια και στα

                   βάσανα,  ώστε  να  έρθει  ο  Παράδεισος  επί  της  Γης.  Ιδιαίτερα  σημαντικά

                   υπήρξαν  τα  χιλιαστικά  κινήματα  που  εμφανίστηκαν  στις  αρχές  της



                   138  Σκουτέρης, Όπ.π., σ. 345.
                   139  P. Tillich, A History of Christian Thought, , (New York: Touchstone Books, 1972), p. 63, 64.
                   140  Δεσπότης, (2010), Όπ.π.,  σ. 328-334.


                                                            45
   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51