Page 18 - rizou_tapathi-kinimatografos
P. 18
1.1.2. Κριτήρια επιλογής των υπό μελέτη ταινιών για τα Πάθη του Χριστού-Το
Πρόσωπο του Χριστού:
Η πρώτη ταινία την οποία επιλέξαμε, είναι το αμερικάνικο film των George
Stivens, David Lyn και Zan Negulesco «The Greatest Story ever told» (τίτλος
ελληνικής διανομής «Η ωραιότερη ιστορία του Κόσμου»). Το κριτήριό μας ήταν το
γεγονός πως αποτελεί μια όντως αντιπροσωπευτική περίπτωση παραγωγής του
Hollywood, του οποίου η δεκαετία του εξήντα αποτέλεσε την κορύφωση αναφορικά
με την παραγωγή επικών αλλά και βιβλικών ταινιών.
Η δεύτερη ταινία την οποία επιλέξαμε, το «Il Vangelo Secondo Matteo»
(τίτλος ελληνικής διανομής «Το Κατά Ματθαίον Ευαγγέλιο» του Pier-Paolo Pasolini
(1922-1975), επιλέχθηκε για πολλούς λόγους. Γυρίστηκε το 1964, την περίοδο δηλαδή
που το Hollywood κατακλύζονταν από επικές και βιβλικές ταινίες, είναι ευρωπαϊκή και
συγκεκριμένα ιταλική, και θεωρείται, όχι μόνο η πλέον πιστή ως προς το βιβλικό
κείμενο, αλλά και η πλέον αποδεκτή καλλιτεχνικά.
Η τρίτη ταινία της εργασίας αυτής, το «Jesus of Nazareth» του Franco
Zeffirelli (τίτλος ελληνικής διανομής «Ο Ιησούς από την Ναζαρέτ») επιλέχθηκε με
γνώμονα πως είναι η πλέον αναγνωρίσιμη από τις νεότερες γενιές. Επιπλέον έχει την
ιδιαιτερότητα να είναι πολύωρη, καθώς δημιουργήθηκε ως τηλεοπτική μίνι σειρά, ενώ
υπάρχει και ιδιαίτερη θεολογική διάσταση, αφού συνδέεται με συγκεκριμένη απόφαση
της Β΄ Βατικανής Συνόδου του 1965.
Η τέταρτη προς μελέτη ταινία μας, το «The Passion of the Christ» του Mel
Gibson (τίτλος ελληνικής διανομής «Τα Πάθη του Χριστού»), εκπροσωπεί τον εικοστό
πρώτο αιώνα. Υπήρξε μια τεράστια κινηματογραφική επιτυχία και εξιστορεί, όπως και
αυτή του P.-P. Pazolini, αποκλειστικά τα Πάθη του Χριστού. Πρόκειται για μια ταινία,
η οποία, όπως προαναφέραμε, προσδίδει έμφαση στην υπέρτατη θυσία που στην οποία
προέβη ο Χριστός, ώστε να λυτρώσει τον κόσμο, τονίζοντας το θείο δράμα,
εμποτισμένο με έντονες σκηνές βίας.
Τέλος η πέμπτη ταινία μας, είναι το «Τόπος Κρανίου» του Κώστα
Αριστόπουλου. Επιλέχθηκε, εκπροσωπώντας τις εναλλακτικές ταινίες, οι οποίες
προσέγγισαν την ζωή και το Πάθος του Χριστού. Επιπλέον, αποτελεί μια μοναδική,
ενδιαφέρουσα περίπτωση ελληνικής παραγωγής με θέμα τον Χριστό.
Σελίδα 18 από 108