Page 52 - rizou_tapathi-kinimatografos
P. 52
τίμιο Αίμα ο συστατικός λόγος της ταινίας «Αυτό είναι το Αίμα Μου το για χάρη σας
εκχυνόμενο…» υπάρχει στους ευαγγελιστές Ματθαίο, Μάρκο και λίγο διαφορετικά
στον Λουκά 168 .
Στην επόμενη σκηνή ο σκηνοθέτης χρησιμοποιεί σε μεταγενέστερη θέση από
την βιβλική αφήγηση την κατά τον Λουκά αιτιολόγηση της οργάνωσης του Μυστικού
Δείπνου «Επιθυμίαν επεθύμησα…», αφού τοποθετούνται αυτοί οι λόγοι μετά από τους
συστατικούς λόγους του μυστηρίου 169 . Υπάρχει η αναγγελία του ότι δεν θα πιεί από το
γέννημα της Αμπέλου έως τη Βασιλεία του Πατρός 170 . Έχει περιληφθεί η νέα εντολή
την οποία αφήνει ως παράδοση ο Χριστός στους μαθητές, ώστε να αγαπάνε ο ένας τον
άλλο, μαρτυρία της Ιωάννειας παράδοσης 171 . Προτελευταία σκηνή είναι η προσταγή
προς τον Ιούδα, ότι είναι να κάνει να το κάνει γρήγορα. Εντός του Μυστικού Δείπνου
τοποθετείται ο λόγος Του από την Θεοφανεία του Κατά Ιωάννη, «Τώρα δοξάστηκε ο
Υιός του Ανθρώπου», με τον Μυστικό Δείπνο να κατακλείεται με τον λόγο «Τώρα θα
πάω στη Γεσθημανή για να προσευχηθώ. Αν δεν πεθάνει ο κόκκος σινάπεως».
Μετά τον Μυστικό Δείπνο παρεμβάλλεται ένας διάλογος του Πιλάτου και της
συζύγου του, ενώ ακολουθεί ο λόγος του Χριστού «Όπου συνέρχονται άνθρωποι στο
όνομά Μου, εκεί θα είμαι κι εγώ», ο οποίος αν και από τον Ματθαίο δεν ανήκει,
βιβλικά, στο Μυστικό Δείπνο 172 . Η αφήγηση συνεχίζεται με την πληρωμή των
τριάκοντα αργύρια και την Αγωνία της Γεσθημανή 173 . Υπάρχει η προτροπή του Ιησού
για εγρήγορση προς τους μαθητές, ενώ παρεμβάλλεται το μέτρημα των τριάντα
αργυρίων. Κατά την Αρχιερατική Προσευχή, ακούγεται η αγωνία του Χριστού στην
προοπτική της βίωσης του πικρού ποτηρίου του Πάθους το οποίο επίκειται, κοινή
μαρτυρία στους Συνοπτικούς 174 . Το «στον κόσμο έχω έρθει» το οποίο τίθεται
εμβόλιμα, απηχεί τον Ιωάννη και τις αναφορές του για την σχέση Υιού και Πατρός 175 .
Η Αρχιερατική Προσευχή διακόπτεται και ξαφνικά υπάρχει σκηνή με την οποία ο
Ιούδας αρνείται να παραλάβει τα χρήματα, αλλά πάντως να μην τα πετά. Σε κάθε
περίπτωση, η πληροφορία για τον αριθμό των αργυρίων προέρχεται από τον Ματθαίο.
Όλο αυτό βέβαια πριν να φτάσουμε στην σύλληψη του Ιησού, με τον Ιούδα να λέει πως
168 Μτ 26:28. Βλ. και Μκ 14:24. Πρβλ. και Λκ 22:20.
169 Λκ 22:15.
170 Λκ 22:18.
171 Ιω 13:34 και 15:12.
172 Μτ 18:20.
173 Μτ 26:15.
174 Μτ 26:39 και 26:42. Βλ. και Μρ 14:36. Πρβλ. και 22:42.
175 Ιω 12:46, 16:28 και 18:37.
Σελίδα 52 από 108