Page 51 - rizou_tapathi-kinimatografos
P. 51

ηθοποιών, από τους οποίους ενδεικτικά αναφέρουμε :José Ferrer στο ρόλο του Ηρώδη

                   Αντύπα, Charlton Heston ως Ιωάννης Βαπτιστής,  Gary Raymond ως Πέτρος, John
                   Considine ως Ιωάννης, Martin Landau στο ρόλο του Καϊάφα, David McCallum ως

                   Ιούδας, Dorothy McGuire ως Θεοτόκος, Sidney Poitier ως Σίμων Κυρηναίος, Τέλης
                   Σαβάλας ως Πόντιος Πιλάτος,και Ron Whelan ως Άννας.

                            Σε σχέση με  το Πάθος η αφήγηση  ξεκινά με την προδοσία του  Ιούδα και

                   συγκεκριμένα με την πρώτη σχετική συνεννόηση. Πιθανόν απηχείται ο Μάρκος και ο
                   Λουκάς, όπου γίνεται λόγος για υπόσχεση αργυρίων, αλλά όχι για συγκεκριμένο ποσό

                   ή ολοκλήρωση της πληρωμής    162 .Οι διάλογοι του Ιούδα κατά τις συζητήσεις για την
                   προδοσία είναι σεναριογραφικές προσθήκες (π.χ. ο Ιούδας λέει πως «πρέπει να είμαι

                   κι  εγώ  παρών»  κ.ά.).  Επόμενο  γεγονός  το  οποίο  προβάλλεται  είναι  ο  Μυστικός

                   Δείπνος. Υπάρχει η αναγγελία της προδοσίας, αλλά και η απορία μεταξύ των Μαθητών
                   («όχι εγώ Κύριε»). Ο Χριστός απαντά πως «Εκείνος που βούτηξε μαζί μου το χέρι του

                   στο  πιάτο»  είναι  ο  προδότης.  Στα  παραπάνω  ακολουθείται  ο  Ματθαίος  και  ο

                   Μάρκος  163 .Οι  ίδιοι  Ευαγγελιστές  είναι  η  πηγή  της  αναγγελίας  της  προδοσίας  του
                   Πέτρου.  Ωστόσο  το  γεγονός  αυθαίρετα  τοποθετείται  πριν  και  όχι  μετά  τους

                   συστατικούς λόγους  164 . Στον Μυστικό Δείπνο ακούγεται, επίσης, το «στην οικία του
                   Πατρός  Μου,  υπάρχουν  πολλά  δωμάτια»,  αναγγέλλοντας  την  δυνατότητα  για

                   μετέπειτα ακολουθία του Χριστού από τους μαθητές και όχι μόνο στην Βασιλεία των
                   Ουρανών.  Το  γεγονός  αυτό  προέρχεται  από  τον  Ιωάννη 165 .Ο  Χριστός  παρουσιάζει

                   εαυτόν ως Υιό Θεού και τον Θεό ως Πατέρα Του, με το ευαγγέλιο του Ιωάννη να κάνει

                   ειδική αναφορά στην σχέση Υιού και Πατρός κατά τον Μυστικό Δείπνο     166 .
                            Κατά τους συστατικούς λόγους του μυστηρίου της Θείας Ευχαριστίας λέει  ως

                   προς το τίμιο Σώμα το  «Τούτο ποιείτε εις την εμήν ανάμνησιν»  ακολουθώντας ως

                   φαίνεται τον Λουκά  167 . Παρότι ο Μυστικός Δείπνος δεν έγινε σε ημέρα Πάσχα όπου
                   έπρεπε υποχρεωτικά να είναι άζυμος, αλλά νωρίτερα και λογικά κατέλυσαν ένζυμο

                   άρτο, ο σκηνοθέτης ακολουθεί, και λογικό είναι, την δυτική αντίληψη για κατάλυση
                   άζυμου  άρτου  κατά  τον  Μυστικό  Δείπνο.  Αυτό  όπως  θα  δούμε  αργότερα  είναι

                   γενικευμένο στις ταινίες οι οποίες περιλαμβάνουν τον Μυστικό Δείπνο. Ως προς το



                   162 Μκ 14:10-11. Βλ. και Λκ 22:5.
                   163 Μτ 26:21-23. Βλ. και Μκ 14:18-20.
                   164 Μτ 26:33-35. Βλ. και Μκ 14:29-31.
                   165 Ιω 14:2-14:4.
                   166 Ιω14:6 κ.ε.
                   167 Λκ 22:19.

                                                    Σελίδα 51 από 108
   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56