Page 7 - rizou_tapathi-kinimatografos
P. 7
επόμενο κεφάλαιο θα αναλύσουμε το μάθημα της Ερευνητικής Εργασίας (Project)
στην Α΄ τάξη του Γενικού Λυκείου, τον τρόπο που εισήχθη και τη λειτουργία του στο
ωρολόγιο πρόγραμμα. Εκεί θα προτείνουμε τη διδασκαλία ενός διδακτικού σεναρίου
με κεντρικό άξονα τα Πάθη του Χριστού.
Κύριες πηγές στις οποίες θα επικεντρώσουμε αποτελούν τα περί Πάθους
κείμενα των τεσσάρων Ευαγγελιστών και ίσως απόκρυφες παραδόσεις και ιδίως
δυτικές, αν προκύψει από την μελέτη κάποια έξω-βιβλική επίδραση στην αφήγηση των
ταινιών. Σε επίπεδο ερμηνευτικής προσέγγισης, κάποια θεολογικά κείμενα θα
χρησιμοποιηθούν επικουρικά για την ορθή διάκριση της ιστορίας και της ορθής
δογματικής, σε σχέση με το σχετικό τελικό κινηματογραφικό αποτέλεσμα. Από
πλευράς δευτερεύουσας βιβλιογραφίας, θα προτιμήσουμε σύγχρονα έργα,
ελληνόγλωσσα και ξενόγλωσσα, τόσο σε θεολογικό, όσο και σε κινηματογραφικό
επίπεδο.
Η μέθοδος που θα χρησιμοποιηθεί στην εργασία αυτή σχετίζεται με την
έρευνα του υλικού που αφορά στα Πάθη, την παρακολούθηση των επιλεγμένων
ταινιών που επηρέασαν το ευρύ κοινό, την προσεκτική ανάγνωση των Ευαγγελίων, και
την καταγραφή των αντίστοιχων παρατηρήσεων. Παράλληλα, αξιοποιούμε το έργο των
Πατέρων της Ορθόδοξης Εκκλησίας, τη λειτουργική Παράδοση και τις παιδαγωγικές
αρχές και τους στόχους που διέπουν το μάθημα της Ερευνητικής Εργασίας, διά των
εγκυκλίων και των αναλυτικών προγραμμάτων.
Σελίδα 7 από 108