Page 3 - vasileiadis-katixisi
P. 3

σημαντική  σ’  αυτή  την  φάση  της  ζωής  των  παιδιών  και  μπορεί  να

                   βοηθήσει  στην  δημιουργία  μιας  υγιούς  ταυτότητας  του  εφήβου.  Τα

                   κατηχητικά  μιας  ενορίας  μπορούν  ν’  αποτελέσουν  το  κύτταρο

                   κοινωνικοποίησης των εφήβων και ένα τόπο συνάντησης των νέων. Κατά

                   δεύτερον θα μπορούσε να είναι το πνευματικό καταφύγιο των νέων μέσα

                   στο οποίο θα μπορούσαν ν’ αναλύονται όσα απασχολούν τα νέα παιδιά.

                   Είναι  εκείνο  το  ορόσημο  με  το  οποίο ο  έφηβος  μπορεί  ν’  αναπτύξει  ένα


                   υγιές  πρότυπο  θρησκευτικότητας  και  για  κάποια  παιδιά  να  είναι  η
                   αφετηρία ν’ εκδηλώσουν την κλίση τους προς την ιεροσύνη . Η κατήχηση
                                                                                      5

                   είναι η πλέον αρχέγονη μορφή διδασκαλίας και από τις πλέον εύπλαστες

                   παιδαγωγικές  μεθόδους  που  χρησιμοποιούνταν  τόσο  για  εκείνους  που

                                                          6
                   ήθελαν  ν’  βαπτιστούν  χριστιανοί ,  όσο  και  για  εκείνους  που  ήταν  ήδη
                   Χριστιανοί  και  ήθελαν  να  έχουν  μια  ενεργή  συμμετοχή  στην  ζωή  της

                   Εκκλησίας.  Σε  μια  σύντομη  ιστορική  ανασκόπηση  το  στοιχείο  που  θα

                   κοιτάξουμε  είναι  το  εξής:  ότι  σε  δύσκολες  περιόδους  του  Ελληνισμού

                   υπήρξε το σχολείο για τους Έλληνες (π.χ. Τουρκοκρατία) .
                                                                                   7




                   5.           Οικονόμου      π.      Γεωργίου,     Μυστήρια       και      κατήχηση,
                   https://www.romfea.gr/pneumatika/17672-mustiria-kai-katixisi: <<Μέγιστη μπορεί να είναι η
                   συμβολή  της  κατήχησης  και  στην  ορθή  καθοδήγηση  προς  το  ιερότατο  μυστήριο  της
                   ιερωσύνης.  Εμπνέοντας  την  τιμή  και  τον  σεβασμό  στο  μυστήριο,  καλλιεργώντας  με
                   διάκριση  και  προσοχή  την  ιερατική  κλίση  στα  αγόρια  αλλά  και  την  αγαθή  διάθεση  στα
                   κορίτσια  να  γίνουν  πρεσβυτέρες.  Επισημαίνοντας  το  ύψος  και  το  μέγεθος  της  ευλογίας
                   αλλά επίσης τους κινδύνους και την ευθύνη, ώστε να μην επιζητεί κανείς το μυστήριο με
                   εγωϊστικά  κίνητρα  αλλά  να  προσφέρει  ταπεινά  ως  θυσία  τη  ζωή  του  στη  διακονία  της
                   Εκκλησίας.>>
                   6.   Χρήστου     π,   Α,,   Η    Κατηχητική    Διακονία    στην    Εκκλησία    μας,
                   https://www.pemptousia.gr/2020/10/i-katichitiki-diakonia-stin-ekklisia-mas/  :  <<  Οι  τοπικές
                   Εκκλησίες,  στους  πρώτους  αιώνες,  παρ’  όλους  τους  διωγμούς,  αυξάνονταν  αριθμητικά,
                   ύστερα  από  μακρά  δοκιμασία  (με  νηστεία,  διδασκαλία,  συμμετοχή  στη  λατρεία  μέχρι  τα
                   αναγνώσματα  κ.α.)  των  υποψηφίων  μελών  της-Κατηχουμένων  και  όταν  ήταν  έτοιμοι
                   εισέρχονταν στην Εκκλησία δια του Αγίου Βαπτίσματος και των μετέπειτα μυσταγωγικών
                   Κατηχήσεων.>>
                   7. Μαράς Γ. Α., Η Ελληνική Ορθόδοξη Εκκλησία: Από την Άλωση της Κωνσταντινούπολης
                   έως σήμερα, σ. 52:<<Το κρυφό σχολειό συνδέεται άμεσα και με το χαρακτήρα της παιδείας

                                                            2
   1   2   3   4   5   6   7   8