Page 6 - vasileiadis-katixisi
P. 6

3.  Εκκλησιοκεντρικός:  Η  Εκκλησία  είναι  ο  χώρος  μέσα  στον  οποίο
                          απαντώνται  Θεός  και  άνθρωπος .  Είναι  το  ζωντανό  σώμα  του
                                                                 13
                          Χριστού  μέσα  στο  οποίο  εκπληρώνει  ο  άνθρωπος  τον  τελικό  του
                          σκοπό, που είναι η ανακαίνιση, η μεταμόρφωση του, η τελείωση του
                          και η θέωση του . Εδώ αναδεικνύεται και ο σπουδαίος χαρακτήρας
                                             14
                          της  κατηχητικής  αγωγής  που  είναι  η  θεία  παιδαγωγία.  Η  θεία
                          παιδαγωγία  είναι  το  κομβικό  κλειδί  για  την  επίτευξη  του  τελικού

                          σκοπού. Ο εκκλησιοκεντρικός χαρακτήρας της αγωγής  ενισχύεται
                          και από το γεγονός ότι ο άνθρωπος είναι ένα κοινωνικό όν. Δηλαδή
                          ζει  μέσα  σε  μια  οργανωμένη  κοινωνία,  συμβάλει  στην  ανάπτυξη
                          της και την ομαλή λειτουργία της, προστατεύει το περιβάλλον που
                          τον περιβάλλει και παράγει πολιτισμό.
                       4.  Σωτηριοκεντρικός: Ο άνθρωπος για να μπορεί ν’ ανακαινισθεί, να

                          τελειωθεί και να θεωθεί πρέπει ν’ απαλλαγεί από την αμαρτία και
                          το  κακό .  Αυτός  είναι  ο  μόνος  δρόμος  για  να  σωθεί.    Έτσι  η
                                    15
                          κατηχητική αγωγή δεν συνεισφέρει μόνο να βρει το καλό και την
                          αλήθεια,  αλλά  απαλλάσσει  τον  άνθρωπο  από  το  κακό  και  την
                                    16
                          αμαρτία .



                                          ΨΥΧΟΣΥΝΘΕΣΗ ΤΟΥ ΕΦΗΒΟΥ

                   Στο  συγκεκριμένο  κεφάλαιο  θα  σταχυολογήσουμε  ορισμένες  βασικές
                   ψυχαναλυτικές θεωρίες για την κατανόηση της θρησκευτικότητας και την
                   ψυχοσύνθεση του εφήβου:


                   13.  Μητροπολίτης  Φαναρίου  Αγαθάγγελος,  <<  Ευχαριστία  και  Κατήχηση>>:  <<  Ἡ
                   Κατήχηση  εἶναιμιάἐκκλησιολογική  λειτουργία.  ΤόΕὐαγγέλιο  φυλάσσεται  ἐπάνωστήνἉγία
                   Τράπεζα.  Ἡ  ὁμόνοιαδέκαί  ἡ  σύμφωνος  ἀγάπηὅλων,  ἡ  ἐκδηλουμένη  διά  τῆςὑπακοῆςκαί
                   πειθαρχίας στόνἘπίσκοπο, ὡςτήν κανονική ἐκκλησιαστική κορυφή, τόν μεσίτη τῆς χάριτος
                   καίτόνἐγγυητήτῆςἀληθείας,  διαφυλλάσσει,  κατά  οὐσιαστικό  τρόπο,  τήν  πιστότητα
                   καίτήνἐγκυρότητα κάθε μορφῆςκατηχητικῆς προσπάθειας.>>
                   14.  Μητροπολίτης  Φαναρίου  Αγαθάγγελος,  <<  Ευχαριστία  και  Κατήχηση>>:<<Ἔτσι  ἡ
                   Κατήχηση  εἶναιἔκφρασητοῦ  πνεύματος  τῆς  Θείας  Εὐχαριστίας,  δηλαδή  τῆςἀγάπης,  τῆς
                   φιλοθεΐας καί φιλανθρωπίας, τῆς κενώσεως καίτῆς ταπεινώσεως.>>
                   15.  Μητροπολίτης  Καισαριανής  Βύρωνος  και  Υμηττού  κ.  Δανιήλ,  Ο  Χαρακτήρας  της
                   Ορθοδόξου Χριστιανικής Παιδείας: <<Η Ορθόδοξη Χριστιανική Παιδεία και η Χριστιανική
                   Αγωγή  των  Νέων  εκπαιδεύει  τον  άνθρωπο  με  την  αλήθεια  του  Θεού  να  υπακούει  στο
                   θέλημα του Θεού, ελευθερώνοντας τον από την υποταγή στον εγωισμό και τα πάθη του.  Η
                   ελευθερία του Θεού ελευθερώνει τον άνθρωπο.>>
                   16. Μητροπολίτης Φαναρίου Αγαθάγγελος,  << Ευχαριστία και Κατήχηση>>: <<Γι' αὐτό ὁ
                   ἔντονος  μυσταγωγικός  χαρακτήρας  κάνει  τήν  κατήχηση  λειτουργικό  ὄργανογιάτήν
                   πραγμάτωση καί βίωση τῆς σωτηρίας.>>

                                                            5
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11