Page 3 - giannopoulos-neamethodos
P. 3
Χφφ. Ιβήρων 10133, φ. 126β. Ο εεξαιρετικά κααλαίσθητος γραφέας είναι γνωστός απόό σειρά κωδίκκων
που έγραψψε στα τέλη τοου 18ου και τιις αρχές του 119ου αιώνα.
6
έννα του Μαατθαίου τοου Βατοπεδδινού μετάά το 1821-222 ,
7
κααι ένα τουυ Αποστόλλου Κώνσττα γραμμέένο μετά ττο 1810 . ΣΣτον τελευυταίο κώ-
δικα διακρίνονταιι ψήγματαα από τις ππερί την εξξήγηση διεεργασίες εεκείνη τηνν προ της
3. Γρηηγορίου Θ. Στάθη, Τα χειρόόγραφα Βυζαναντινής μουσικκής. Άγιον Όρρος. Κατάλογοος περιγραφικκός των χει-
ρογράφων κωδίκων βυζααντινής μουσιικής των αποκκειμένων εν τταις βιβλιοθήκκαις των ιερώών μονών και σκητών του
Αγίου Όρουυς. Τόμος Β’ ((Ιερά Σύνοδοος της Εκκλησσίας της Ελλλάδος-Ίδρυμα Βυζαντινής Μουσικολογίας), Αθήνα
1976, σ. 7266.
4. Φ. ΜΜπουμπουλίδδου, «Κατάλοογος Ελληνικκών χειρογράφων κωδίκωνν βιβλιοθήκης ς Σπυρ. Λοβέέρδου», Επι-
στημονική ΕΕπετηρίς Φιλλοσοφικής Σχοολής Πανεπισστημίου Αθηνώών, περίοδος ΒΒ’, τόμος 11 (11960-61), σ. 428.
5. Αρκκετοί κώδικεςς της Μονής ττων Ιβήρων μμετά τον αριθθμό 1000 ερευννήθηκαν απόό εμένα επί τόπου, εν τω
μεταξύ όμωως κυκλοφορήήθηκε (ακριβώς την ημέραα έναρξης τουυ συνεδρίου, 221-10-2015) ο ΔΔ’ τόμος του αναλυτικού
καταλόγουυ του καθηγητή Γρ. Στάθη: Γρηγορίου ΘΘ. Στάθη, Τα χειρόγραφα Βυζαντινής μο ουσικής. Άγιοον Όρος. Κα-
τάλογος πεεριγραφικός ττων χειρογράφφων κωδίκων βυζαντινής μμουσικής των ααποκειμένων εν ταις βιβλιοοθήκαις των
ιερών μονώών και σκητώνν του Αγίου ΌΌρους. Τόμοςς Δ’ (Ιερά Σύννοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος-Ίδρυμα Βυζαν-
τινής Μουσσικολογίας), ΑΑθήνα 2015 (ηη παραπομπήή για το συγκεκριμένο χειρρόγραφο στηνν σ. 52 του τόμου).
6. Κώδδικας Σίμ. Κααρά 136, φ. 2400α: «Ἕτερον ἀἀργόν, κατὰ ττὴν γνώμην ττοῦ Γρηγοράσσκου πρωτοψάλτου· ἦχος
πλ. α’ Χρισστὸς ἀνέστη...»» (Emmanouill St. Giannopooulos, “A legenndary collectioon...”, σ. 419).