Page 2 - mantzaridis_polemos
P. 2

Ὁ  πόλεμος,  ὡς  ἔνοπλη  καὶ  αἱματηρὴ  σύγκρουση  ὀργανωμένων

                   ὁμάδων ,  ἀποτελεῖ  ἕνα  ἀπὸ  τὰ  σοβαρότερα  καὶ  ἀγωνιωδέστερα
                             1

                   προβλήματα τοῦ ἀνθρώπου, ἰδιαίτερα στὴν ἐποχή μας. Ἡ ἐμπειρία

                   τῶν  δύο  παγκόσμιων  πολέμων,  ἡ  ἀτελείωτη  σειρὰ  τῶν  πολεμικῶν

                   ἐμπλοκῶν  ποὺ  τοὺς  διαδέχθηκε,  ἀλλὰ  καὶ  ἡ  ὕπαρξη  τῶν


                   τρομακτικῶν  μέσων  καταστροφῆς,  ποὺ  μποροῦν  νὰ  ἐξαφανίσουν

                   ἑκατοντάδες  φορὲς  ὄχι  μόνο  τὸ  ἀνθρώπινο  γένος,  ἀλλὰ  καὶ  κάθε

                   ἴχνος  πολιτισμοῦ  ἀπὸ  τὸ  πρόσωπο  τῆς  γῆς,  εἶναι  ἀρκετά,  γιὰ  νὰ

                   φανερώσουν τὸ μέγεθος τοῦ προβλήματος.


                        Ὁ Ἡράκλειτος ὑποστήριζε ὅτι ὁ πόλεμος εἶναι «πατὴρ πάντων».

                   Ἡ ἄποψη αὐτὴ παραμένει μὲ μικρὲς παραλλαγὲς ἰσχυρὴ ὣς σήμερα.

                   Πολλοὶ μάλιστα παρατηροῦν ὅτι καὶ ἡ εἰρήνη ἀποτελεῖ μιὰ μορφὴ

                   πολέμου, ποὺ ἀσκεῖται μὲ τὴν πολιτικὴ ἢ τὴν οἰκονομία. Ἀντίθετα


                   γιὰ  τὴν  Ἐκκλησία  «Πατὴρ  πάντων»  δὲν  εἶναι  ὁ  πόλεμος,  ἀλλὰ  ὁ

                                          2
                   Θεὸς  τῆς  εἰρήνης .  Καὶ  ἡ  ἔλευση  τοῦ  Θεοῦ  στὸν  κόσμο  εἶναι
                                              3
                   εὐαγγελισμὸς εἰρήνης .

                        Ὁ  πόλεμος  ἔρχεται  ὡς  συνέπεια  τῆς  ἀλλοτριώσεως  τοῦ

                   ἀνθρώπου ἀπὸ τὸν Θεό, τὸν ἑαυτό του καὶ τὸν πλησίον. Κι ἐπειδὴ ἡ

                   ἀλλοτρίωση αὐτὴ μὲ τὴν τριπλή της μορφὴ εἶναι γενική, γι’ αὐτὸ καὶ


                   ὁ  πόλεμος  ἀποτελεῖ  γενικὸ  φαινόμενο.  Ἐμφανίζεται  σὲ  ὅλες  τὶς



                       1 .  Γιὰ  περισσότερα  βλ.  G.  Bouthoul,  Ὁ  πόλεμος  (μετάφραση  ἀπὸ  τὰ  γαλλικὰ  Κ.
                                                                                                 5
                   Ζαρούκα), Ἀθῆναι 1966, σ. 29 κ.ἑ. Β. Γιούλτση, Γενικὴ Κοινωνιολογία, Θεσσαλονίκη  1997,
                   σ. 475 κ.ἑ.
                       2 . Βλ. Β΄ Κορ. 13,11.
                       3 . Βλ. Λουκ. 2,14.

                                                              1
   1   2   3   4   5   6   7