Page 3 - mantzaridis_polemos
P. 3

κοινωνίες  ἀπὸ  τὶς  πιὸ  πρωτόγονες  ὣς  τὶς  πιὸ  πολιτισμένες.  Ἡ

                   γενικότητα αὐτὴ τοῦ φαινομένου ὁδήγησε τὸν γνωστὸ κοινωνιολόγο


                   G. Bouthoul, ποὺ ἀσχολήθηκε εἰδικὰ μὲ τὸ πρόβλημα τοῦ πολέμου,

                   νὰ προτείνει πρὸ πολλοῦ τὴν σύσταση εἰδικοῦ κλάδου τῆς Γενικῆς

                   Κοινωνιολογίας,  τὴν  Πολεμολογία,  μὲ  σκοπὸ  «τὴν  ἀντικειμενικὴ


                   μελέτη τῶν πολέμων, τῶν μορφῶν τους, τῶν ἀποτελεσμάτων τους,

                                                                                           4
                   ὅπως ἐπίσης καὶ τῶν περιοδικῶν πολεμικῶν παρορμήσεων» .
                        Ὁ πόλεμος λοιπὸν ἀποτελεῖ τραγικὴ περιπέτεια ἢ δοκιμασία τοῦ

                   ἀνθρώπου, ποὺ δημιουργήθηκε γιὰ νὰ ζήσει μὲ ἀγάπη, εἰρήνη καὶ


                   ἀξιοπρέπεια. Ἡ ἀλλοτρίωση ἀπὸ τὸν Θεὸ εἶναι ἀλλοτρίωση ἀπὸ τὴν

                   ἀγάπη καὶ τὴν εἰρήνη. Εἶναι ἀκόμα ἀλλοτρίωση ἀπὸ τὸ θεμέλιο τῆς

                   ἀνθρώπινης  ἀξιοπρέπειας.  Ὅταν  ὁ  ἄνθρωπος  ἀποξενώνεται  ἀπὸ

                   τὸν Θεὸ τῆς ἀγάπης καὶ τῆς εἰρήνης, ποὺ ἀποτελεῖ τὸ ἀρχέτυπο τῆς


                   ὑπάρξεώς του, εὐτελίζει τὸν ἑαυτό του καὶ βυθίζεται ἀναπόφευκτα

                   στὴν  ταραχὴ  καὶ  τὴν  καταστροφή.  Στὴν  Παλαιὰ  Διαθήκη  ὁ  Θεὸς

                   ἀπευθυνόμενος  στὸν  ἐκλεκτὸ  λαό  του  λέει:  «Ἐὰν  θέλητε  καὶ


                   εἰσακούσητέ  μου,  τὰ  ἀγαθὰ  τῆς  γῆς  φάγεσθε·  ἐὰν  δὲ  μὴ  θέλητε,

                   μηδὲ εἰσακούσητέ μου, μάχαιρα ὑμᾶς κατέδεται» . Ἀλλὰ καὶ ὁ ἴδιος
                                                                               5
                   ὁ Χριστὸς καταδίκασε, ὅπως γνωρίζουμε, τὴν βία, καὶ εἶπε μάλιστα


                   ὅτι «πάντες οἱ λαβόντες μάχαιραν ἐν μαχαίρᾳ ἀποθανοῦνται» .
                                                                                              6






                       4 . Βλ. G. Bouthoul, Histoire de la sociologie, Paris 1967, σ. 125.
                       5 . Ἠσ. 1,19-20.
                       6 . Ματθ. 26,52. Πρβλ. καὶ Ἀποκ. 13,10.

                                                              2
   1   2   3   4   5   6   7   8