Page 14 - patsis_orthodoxia
P. 14

41
                   στα προβλήματα ταλανίζουν και διαιρούν τις κοινωνίες . Η θεμελιώδης προϋπόθεση
                   του διαλόγου, ως οντολογικό ζήτημα της χριστιανικής Θεολογίας, επισημαίνει ορθά ο

                   Αρχιεπ. Αναστάσιος Γιαννουλάτος, οφείλει να στραφεί στον πυρήνα του προβλήματος:
                   η θρησκευτική πίστη που οικοδομεί το πρόσωπο να μην προβάλλει  την αγριότητα της

                                                                                                    42
                   βίας, αλλά το Σταυρο-Αναστάσιμο μήνυμα της ρήξης με ό, τι αντιστρατεύεται τη ζωή .
                   Η συγκεκριμένη προοπτική επικαιροποιημένη κάθε φορά οφείλει να  διερευνά υπό το
                   φως  της  νέας  κοινωνικής  πραγματικότητας    (μετανάστευση,  πολυπολιτισμικότητα,

                   πλουραλισμός ιδεών, ψηφιακή επανάσταση) τις αναγκαίες συνθήκες, ώστε ο βαθμός
                   αλληλόδρασης των κοινωνικών ομάδων να λειτουργεί, ως αντίδοτο στον φανατισμό

                                     43
                   και την ξενοφοβία .


























                   41  Π. Καλαϊτζίδη, «Εκκλησία και έθνος σε εσχατολογική προοπτική», στο Π. Καλαϊτζίδης (επιμ.), Εκ-
                                                                  2
                   κλησία και Εσχατολογία, (Βόλος: Εκδοτική Δημητριάδος,  2014) 353 κ. ε
                   42   Αρχιεπ.  Αν.  Γιαννουλάτου,  «Ένα  ακραίο  Ισλάμ  πόλος  έλξης  των  πεινασμένων»  στο  διαδ.  τόπο:
                   www.apostoliki-diakonia.gr/gr_main/mission/ierapostolh.asp?content=&main=Anastasios.htm  (ημερ.
                   ανάκτησης 31.01.18)2.

                   43  Θ. Ν. Παπαθανασίου, «Σημεία εθνικοσοσιαλισμού στην ελλαδική Εκκλησία;», Σύναξη 125 (2013)23




                                                                                                    14
   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19