Page 11 - patsis_orthodoxia
P. 11

Επομένως, όταν η Ορθόδοξη Εκκλησία διασπάται εθνοφυλετικά -όπως για παράδειγμα
                   συμβαίνει στην Ορθόδοξη Διασπορά - όχι μόνο δρα αντικανονικά, αλλά κινδυνεύει να

                   οδηγηθεί στην αντιεκκλησιαστική αρχή «cuius regio, eius reiligio- όπου η χώρα, εκεί-
                   νου και η θρησκεία»

                          Συμπερασματικά η Εκκλησία δεν μπορεί να υποκαταστήσει το καθ΄ εαυτό κρι-

                   τήριό της (εκκλησιαστικό) με οποιοδήποτε άλλο (εθνικό, φυλετικό ή ρατσιστικό) και
                   πολύ περισσότερο να ταυτίσει τη μαρτυρία της στον κόσμο, αποδεχόμενη την διά-

                   κριση, την αίρεση, το σχίσμα ως κανονική πραγματικότητα. Η δομή της Εκκλησίας
                   υπήρξε από την πρωτοχριστιανική περίοδο υπερεθνική, υπερφυλετική και αυτό απο-

                   δείχθηκε τόσο στο ζήτημα της δικαιοδοσίας των εκκλησιαστικών θρόνων όσο και στη
                                                        30
                   σύγκληση των οικουμενικών συνόδων .  Άλλωστε η πνευματική ιθαγένεια που πρε-
                   σβεύει η χριστιανική πίστη δεν αυτοκαθορίζεται, αλλά πραγματώνεται αλληλοπεριχω-

                   ρούμενη με τον πλησίον, όπου καταξιώνεται η πληρότητά της και από εκκλησιολογι-
                                                                               31
                   κής άποψης καθαγιάζεται η πορεία προς «ομοίωσιν» Χριστού.

                   Δ΄ ΚΕΦΑΛΑΙΟ:   Εκκλησία και προστασία των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.



                          Την εποχή που ο Αρχιεπίσκοπος Ιάκωβος στις 15 Μαρτίου του  1965 μπήκε
                                                                                              32
                   επικεφαλής της πορείας μαζί με τον Μάρτιν Λούθερ Κινγκ στην πόλη Σέλμα  για να
                   δικαιώσει τον αγώνα των νέγρων,  ταυτόχρονα σηματοδότησε τη δυναμική υφή του
                   χριστιανικού μηνύματος‧ ο  αγώνας για ισότητα, πολιτικά δικαιώματα και κοινωνική

                   δικαιοσύνη είναι όχι μόνο ιστορικό καθήκον της Εκκλησίας, αλλά αγγίζει και την ου-
                                                                                  33
                   σία της χριστιανικής μαρτυρίας στον κόσμο. Ο ίδιος θα σημειώσει  ότι η πραγμάτωση
                   της βούλησης του Θεού στον κόσμο περνά  μέσα από την ανθρώπινη αξιοπρέπεια και

                   την οδό της Ανάστασης του εμπερίστατου ανθρώπου.


                   30  Ό. π.,  79.
                   31  Αρχιεπ. Αν. Γιαννουλάτου, Παγκοσμιότητα και Ορθοδοξία. Μελετήματα ορθοδόξου προβληματισμού,
                   (Αθήνα: Πολιτεία 2005) 168 κ. ε.
                   32  A. Estocin, « Archbishop Iakovos, Martin Luther King Jr., and The Challenge of Selma» στο

                   https://publicorthodoxy.org/2016/01/18/archbishop-iakovos-martin-luther-king-jr-and-the-challenge-
                   of-selma/ (ημερ. ανάκτησης 25.04.18) 1 κ. ε
                   33  Archbishop Iakovos, Faith for a Lifetime, (New York: Doubleday 1988) στο διαδ. τόπο: https://ar-
                   chive.org/details/faithforlifetime00iako (ημερ. ανάκτησης 22.4.18) 30 κ.ε


                                                                                                    11
   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16