Page 11 - koutsos-103psalmos
P. 11

11







                   ἐνιαυτούς» όμως προχωρούν ακόμη πιο πέρα και ζωντανεύουν την περιγραφή, όταν

                   μιλούν για τα θηρία του δρυμού και τους σκύμνους  «σκύμνοι ὠρυόμενοι τοῦ ἁρπάσαι
                   καὶ ζητῆσαι παρὰ τῷ Θεῷ βρῶσιν αὐτοῖ»ς. Οι παραστατικές περιγραφές εναλλάσσονται

                   με αντιθέσεις ανάμεσα στα θηρία που δραστηριοποιούνται τη νύχτα, και τον άνθρωπο,
                   που  εργάζεται και μοχθεί από την ανατολή του ηλίου μέχρι την δύση.

                          Η περιγραφή αναφέρεται σε όλον τον επιστητό κόσμο και συγκεκριμένα σε
                   όλους τους πρωτεργάτες της ζωής μέσα στο χρονικό διάστημα του εικοσιτετραώρου,

                   δηλαδή μέρα και νύχτα. Κι αν η σελήνη με τον ήλιο πρωτοστατούν στον ουρανό, στη
                   γη πρωτοστατούν τα ζώα και οι άνθρωποι, πάντα κάτω από την εποπτεία της σελήνης

                   και του ήλιου. Η σελήνη ξέρει πότε θα βγει και ο ήλιος πότε θα δύσει.
                          Η περιγραφή της φύσης δεν εξαντλείται εδώ στη γη αλλά ανεβαίνει και στον

                   ουρανό για να μιλήσει για τη σελήνη, από την οποία μαντεύουμε τον καιρό, και τον
                   ήλιο, που δημιουργεί τη μέρα και τη νύχτα και του οποίου η εμφάνιση ή η απουσία

                   προκαλεί τα διάφορα φαινόμενα, όπως το ότι τη νύχτα κυκλοφορούν τα άγρια ζώα και
                   τα λιονταράκια,  για να βρουν την τροφή τους, ενώ μόλις ανατείλει ο ήλιος επιστρέφουν

                   στις κατοικίες τους. Κανονικά η ημέρα είναι για εργασία και η νύχτα για ξεκούραση.
                   Εμείς  όμως  κάναμε  την  ημέρα  νύχτα  και  την  νύχτα  ημέρα.  Κι  αν  βέβαια  μας  το

                   επιβάλλει η φύση της εργασία μας, τότε έχει καλώς. Αν όμως διασκεδάζουμε την νύχτα
                   και κοιμόμαστε την ημέρα, τότε τίποτα δεν πάει καλά.

                   Στους στίχους ( 24-30):
                    Ομιλεί για τα έργα της δημιουργίας της πέμπτης και της έκτης ημέρας, εκδηλώνοντας

                   όλον τον θαυμασμό του στα υδρόβια ζώα.
                   24. «ὡς ἐμεγαλύνθη τὰ ἔργα σου, Κύριε· πάντα ἐν σοφίᾳ ἐποίησας,

                         ἐπληρώθη ἡ γῆ τῆς κτίσεώς σου.»
                       Πόσο δοξασμένος είσαι, Κύριε, με τα έργα που έχεις κάνει,

                      γιατί όλα τα έκανες με σοφία και η γη είναι γεμάτη από τα δημιουργήματά Σου.
                          Η σοφία του Θεού Δημιουργού γίνεται αντιληπτή από μια απλή ματιά στα όντα

                   της  φύσης  αλλά    ανακαλύπτεται  και  από  τους  ερευνητές  κάθε  επιστήμης,  όταν
                   μελετούν τους αλάθευτους και αιώνιους νόμους της φύσης. Τότε επιβεβαιώνουν τη

                   ρήση του Θεού κατά την Δημιουργία, όταν έλεγε ότι όλα έγιναν «καλά λίαν» δηλαδή
                   πολύ όμορφα και τέλεια.

                   25. «αὕτη ἡ θάλασσα ἡ μεγάλη καὶ εὐρύχωρος, ἐκεῖ ἑρπετά,
   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15