Page 9 - lemontzis-idioteleia
P. 9

αναγκαστικώς αλλά δια των συμβουλών, διότι αν και ο Θεός θέλει όλοι οι

                   άνθρωποι  να  σωθούν   αυτό  όμως   δεν  σημαίνει  ότι  οι  πάντες  σώζονται,

                   επειδή  ο  Θεός  σώζει  μόνο  δια  της  αγάπης  σεβόμενος  την  ανθρώπινη

                   ελευθερία (Βλ.Ιωάννου  Ρωμανίδη  Πρωτοπρεσβυτέρου,  Το  προπατορικόν

                   αμάρτημα,  Αθήνα  1989,  σελ.  20,123). Αναφέρει  ο  άγιος  Ιωάννης  της

                   Κλίμακος: «Ο Θεός είναι, για όσους θέλουν, η ζωή και η σωτηρία όλων, και

                   των ευσεβών και των ασεβών. Είναι κάτι παρόμοιο με την ακτινοβολία του


                   φωτός, με την θέα του  ηλίου και με την εναλλαγή των  εποχών  (τα οποία
                   προσφέρονται εξίσου σε όλους τους ανθρώπους).



                        Ο άνθρωπος  είναι υποταγμένος στο κράτος του θανάτου. Δια μέσου


                   του  φόβου  που  έχουν  οι  άνθρωποι  για  το  θάνατο  ο  σατανάς  κυριαρχεί

                   στον κόσμο  (Εβρ.2,15) καθώς δια του φόβου του θανάτου παρασέρνει  τον

                   κόσμο  στην  αμαρτία  (Ρωμ.5,21).  Πηγή  της  αμαρτίας  είναι  η  δύναμη  του

                   θανάτου  που  βρίσκεται  στα  χέρια   του  διαβόλου  και  η  υποταγή  του

                   ανθρώπου σε αυτήν   διότι όπως λέγει ο  άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος

                   «ὁ τόν    θάνατον     δεδοικώς,    δοῦλος ἐστι,     καί   πάντα ὑφίσταται ὑπέρ

                   τοῦ μή ἀποθανεῖν» (Βλ. Ὁμιλία εἰς τήν πρός Ἑβραίους 4, PG 63, 41). Δηλαδή

                   αυτός που είναι δούλος του φόβου του θανάτου μη έχοντας πραγματική

                   πίστη  προς  το  Θεό  ανησυχεί  για  τα  πάντα   και  κυριαρχείται  από

                   σωματική και ψυχολογική ιδιοτέλεια. Αδυνατεί να αγαπά ανιδιοτελώς και

                   ελεύθερα. Αγαπά και πιστεύει κατά το νομιζόμενο αυτού  συμφέρον. Με

                   αυτόν τον τρόπο υστερεί του αρχικού του προορισμού που είναι να αγαπά

                   ανιδιοτελώς  και  αστοχεί  πνευματικώς.  Αυτή  η  αστοχία  ονομάζεται

                   αμαρτία.   Η   αμαρτία  πάλι  που  κυριαρχεί  στον  άνθρωπο  μέσω  της

                   δυνάμεως  του  διαβόλου  και  του  θανάτου  εγείρει  τον  φόβο,  την  αγωνία,



                                                            8
   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14