Page 45 - papadopoulou-ithiki
P. 45
Κασωτάκη, Αθήνα : Εκδόσεις Πατάκη, 2005, ζ) Machiavelli, Niccolo, Ο
Ηγεμόνας, μετάφραση Νίκος Καζαντζάκης, Αθήνα : Εκδόσεις
Καζαντζάκη, 2006, η) Machiavelli, Niccolo, Ο Ηγεμόνας, μετάφραση
Ηλέκτρα Ανδρεάδη, Αθήνα : Κάκτος, 2006, θ) Machiavelli, Niccolo, Ο
Ηγεμόνας, μετάφραση Φώντας Κονδύλης, 1η έκδ., Αθήνα : Δαμιανός,
2007, ι) Machiavelli, Niccolo, Ο Ηγεμόνας : Η τέχνη της εξουσίας,
μετάφραση Ελένη Γκαγκάτσιου, Συλλογικό έργο, Αθήνα: Παπασωτηρίου,
2008, ια) Machiavelli, Niccolo, Ο Ηγεμόνας, μετάφραση Ζώζη
Ζωγραφίδου - Καραχάλιου, επιμέλεια Γιώργος Ζωγραφίδης, Αθήνα :
Ελευθεροτυπία, Βάνιας, 2010, ιβ) Μακιαβέλι Νικκολό, Ο Ηγεμόνας, μτφρ.
η
: Μαρία Κασωτάκη, 24 έκδοση, εκδόσεις Πατάκη, Αθήνα-Κλασικά
κείμενα, 2012 και τέλος ιγ) Μακιαβέλι Νικκολό, Ο Ηγεμόνας, μετάφραση
143
Καζαντζάκης, επιμέλεια Νίκη Π. Σταύρου, Έθνος, Αθήνα, 2014.
η
Στην εργασία αυτή χρησιμοποιήθηκε ως πηγή η 24 έκδοση από τις
εκδόσεις Πατάκη, Αθήνα-Κλασικά κείμενα, 2012, σε μετάφραση της
Μαρίας Κασωτάκη. Η επιλογή αυτή έγινε επειδή αυτή η έκδοση είναι
αρκετά πρόσφατη, κι έχει λόγο απλό, κατανοητό και σύγχρονο. Η ποικιλία
των εκδόσεων του ‘Ηγεμόνα’ δείχνει πόσο πολύ έχει απασχολήσει αυτό το
έργο τους ανθρώπους. Ο Μακιαβέλι, εξάλλου, αποτελεί μία από τις πιο
αμφιλεγόμενες προσωπικότητες της δυτικής σκέψης.
2.2 Οι αρχές του επιτυχημένου ηγεμόνα.
Σε αντίθεση με τον Μ. Φώτιο, ο Μακιαβέλι αποσυνδέει την Εκκλησία
και την ηθική από την άσκηση της πολιτικής εξουσίας. Ο ηγέτης όχι μόνο
δεν πρέπει να είναι ηθικός, με τη χριστιανική σημασία του όρου, αλλά αν
είναι ηθικός, σύντομα θα πάψει να είναι ηγέτης. Ο Φλωρεντινός
143 Το ενδιαφέρον για το έργο στην Ελλάδα αυξήθηκε ιδιαίτερα στη δεκαετία του 2000.
45