Page 3 - lemontzis-omilies
P. 3

“Θεογεννήτρια”,        “ὄντως      Θεοτόκος”,       όπως      ψάλλουμε        στις
                   Παρακλήσεις  διότι  μέσω  αυτής,           το  δεύτερο  πρόσωπο  της  Αγίας
                   Τριάδος ήλθε στον κόσμο.  Το πως  πραγματοποιήθηκε τούτο, πως ο
                   Υιός του Θεού ενσαρκώθηκε, έγινε άνθρωπος και γεννήθηκε από την

                   ταπεινή και ευλογημένη Κόρη της Ναζαρέτ, παραμένει ασύλληπτο
                   μυστήριο.  “Ἀνερμηνεύτως,  ἐπ᾿  ἐσχάτων  τῶν  ἡμερῶν”  γέννησε  η
                   Παναγία  τον  Υιό  του  Θεού  και  γι΄  αυτό  ο  υμνωδός  αναφωνεί  και
                   λέγει: “Ἐξέστη ἐπὶ τούτῳ ὁ οὐρανός, καί τῆς γῆς κατεπλάγη τὰ πέρατα,
                   ὅτι Θεός, ὤφθη τοῖς ἄνθρωποις σωματικῶς, καὶ ἡ γαστήρ σου γέγονεν,

                   εὐρυχωροτέρα τῶν οὐρανῶν· διό σε Θεοτόκε, Ἀγγέλων καὶ ἀνθρώπων,
                   ταξιαρχίαι μεγαλύνουσι”.

                          Εφόσον      ομολογούμε       ότι  η  Παναγία  είναι  όντως  Θεοτόκος,
                   κατά  συνέπεια  ομολογούμε  ότι  και  ο  Υιός  της,  ο  Λυτρωτής  και
                   Σωτήρας  Ιησούς  Χριστός,  δεν  είναι  ένας  προφήτης,  ένας  απλός

                   άνθρωπος και ιδρυτής μιας θρησκείας δίπλα στις άλλες αλλά είναι ο
                   προαιώνιος       Θεός,  ο  Υιός  και  Λόγος  του  Θεού,  ο  οποίος  έγινε
                   άνθρωπος. Όταν τον 5ο αιώνα ο αιρετικός Νεστόριος αμφισβήτησε
                   την  αρχαία  παράδοση  που  απέδιδε  στην  Παρθένο                   Μαρία  τον
                   χαρακτηρισμό  της  Θεοτόκου            και  την  ονόμαζε  “ανθρωποτόκο”  ή
                   “Χριστοτόκο”, υπονοώντας ότι γέννησε έναν απλό άνθρωπο,  κλόνιζε

                   ένα  από  τα  θεμέλια  της  χριστιανικής  μας  πίστεως            ότι  δηλαδή     ο
                   Ιησούς Χριστός είναι  ο       τέλειος Θεός  που  έγινε  τέλειος άνθρωπος.
                   Αρνούνταν ότι  ο Χριστός είναι  ο ενσαρκωμένος Θεός Λόγος, όπως
                   αναφέρει  η  Αγία  Γραφή(Ιωαν.1,14)  και  γι’  αυτό  η  Εκκλησία

                   καταδίκασε  αυτές  τις  αιρετικές  απόψεις  στην  Γ΄  Οικουμενική
                   σύνοδο(431 μ.Χ).

                          Δυστυχώς,  σύγχρονοι αιρετικοί, όπως οι μάρτυρες του Ιεχωβά
                   βλασφημούν και πάλι το πρόσωπο της Παναγίας και αρνούνται ότι η
                   Μαρία είναι Θεοτόκος. Κατά συνέπεια, βλασφημούν το πρόσωπο  του

                   Ιησού  διότι     αρνούνται       ότι   είναι  ο  Θεάνθρωπος  Σωτήρας  και
                   υποστηρίζουν ότι είναι  ένας κοινός άνθρωπος, ένας απεσταλμένος
                   του Θεού. Με αυτόν τον τρόπο εξισώνουν τον Ιησού Χριστό με έναν
                   ηθικό διδάσκαλο και φιλόσοφο σαν και               αυτούς που γνώρισε κατά
                   καιρούς η ανθρωπότητα.

                          Όμως  ο  Ιησούς  Χριστός  δεν  ήταν  ένας  απλός                    ηθικός

                   διδάσκαλος ή φιλόσοφος και η λύτρωση που μας προσέφερε δεν είναι
                   μία  λύση  ηθική  ή  θρησκευτική  σαν  τις  άλλες  που  προσφέρουν  οι



                                                                                                     2
   1   2   3   4   5   6   7   8