Page 9 - Loudovikos_Axeiropoihth
P. 9

αναμαρτησίας»,  τα  οποία  ακριβώς  αποβλήθηκαν  και  αφαιρέθηκαν  από  τον  Αδάμ,
                   εξαιτίας της παραβάσεως του, ώστε να φαίνεται γυμνός μέσα στον παράδεισο και να
                   ντρέπεται.

                         Υπό  την  έννοια  αυτή,  επάνω  στο  όρος  Θαβώρ,  κατά  το  πολυδύναμο  αυτό
                   γεγονός και μέσα στο υπερδύναμο αυτό Μυστήριο της Μεταμορφώσεως, ο ακουστός
                   και μετέπειτα γραφόμενος και σωματοποιούμενος λόγος της Χάριτος του Ευαγγελίου
                   της Καινής Διαθήκης, δια των ενδυμάτων του  Ιησού Χριστού,  γίνεται  επιπλέον  το
                   ορατό και θεατό και δοξασμένο «πνεύμα του γράμματος» και η αποκαλυπτική δόξα
                   της Χάριτος του Ευαγγελίου της καινής κτίσεως. Ακριβώς διότι το γράμμα του νόμου
                   εν τη απουσία του Πνεύματος αποκτείνει, καθώς το Πνεύμα είναι εκείνο το Οποίο
                   πληρώνει τον νόμο  και  ζωοποιεί  το γράμμα.  Άλλωστε  ο εξαστράπτων Σταυρός ως
                   βαθύ νόημα των αινιγματικών λόγων του Ιησού Χριστού περί του  «ιώτος» και της
                   «κεραίας»  κατά  την  σχετική  πνευματική  θεώρηση  του  αγίου  Μαξίμου,  μας  οδηγεί
                   στον δοξασμό της κτίσεως πάσης, εν τη Ανακαινίσει του παντός Κόσμου, συνδέοντας
                   το γεγονός της αποκαλυπτικής και χριστοειδούς στολής της δόξας των αγίων, με το
                   βαθύ μυστήριο του Σταυρού του Χριστού και με το βαθύ μυστήριο του γεγονότος της
                   Μεταμορφώσεως.  Συνεπώς,  εξαιτίας  όλων  αυτών,  μέσα  στην  συγκεκριμένη  αυτή
                   παράσταση του κατάγραφου Αγίου Μανδηλίου, διακηρύσσεται όχι μόνο η αναλογική
                   σταυροαναστάσιμη χριστοφάνεια της κτίσεως πάσης εν τη Ανακαινίσει του παντός
                   Κόσμου, αλλά και η μεταμορφοποιός ενσωμάτωση αυτής της χριστοφάνειας όλης της
                   κτίσεως ως εσχατολογική στολή και δόξα του Ενανθρωπήσαντος Υιού του Θεού και
                   Υιού του ανθρώπου, και ως εσχατολογική στολή της δόξας πάντων των θεουμένων.

                         Και  όπως  επάνω  στα  ενδύματα  του  Ιησού  Χριστού  αποκαλύπτονται,  με
                   υπερφυσικό τρόπο, τα δοξασμένα μέσα στο Πνεύμα τους γράμματα του ευαγγελικού
                   Του  λόγου,  απευθυνόμενα  βεβαίως  στην  μεταμορφωμένη  οπτική  τάξη,  έτσι  και
                   επάνω στο τετράδιπλο ράκος του Αγίου Μανδηλίου, αποκαλύπτεται με υπερφυσικό
                   τρόπο,  απευθυνόμενη  στην  μεταμορφωμένη  επίσης  οπτική  τάξη,  η  εκτύπωση  της
                   χαριτωμένης  Μορφής  του  Χριστού,  και  η  χαριτωμένη  εκτύπωση  της  υποστατικής
                   όψης του Προσώπου του Ενανθρωπήσαντος Θεού Λόγου.


                         Ιδού λοιπόν η Μεταμόρφωση και το αποκαλυπτικό πνεύμα της, ως ησυχαστική
                   ζύμη  όλης  ετούτης  της  εικονογραφικής  εργασίας  και  αρτοποιίας.  Και  ιδού  ο
                   ευαγγελικός  και  εκκλησιαστικός  δρόμος  της  μεταμορφώσεως  της  ανθρώπινης  σε
                   θεανθρώπινη  εμπειρία,  και  της  μεταμορφώσεως  της  ανθρώπινης  τέχνης  σε
                   θεανθρώπινη τέχνη διακονίας της εν Θεώ σωτηρίας. Και ιδού η Μεταμόρφωση του
                   ευαγγελικού λόγου του Κυρίου, του σωματοποιούμενου τόσο με ακουστό λόγο όσο
                   και με ορατή γραφή, αλλά και όλης της κτίσεως, η Μεταμόρφωση όλων αυτών σε
                   εξαστράπτοντα ιματισμό του Ενανθρωπήσαντος και Μεταμορφωθέντος Θεού Λόγου
                   εν τω όρει Θαβώρ, και σε εσχατολογική στολή της δόξας των θεουμένων.



                                                            8
   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13