Page 7 - Loudovikos_Axeiropoihth
P. 7

Ναού. Εξάλλου, κατά την Μυσταγωγία του αγίου Μαξίμου, ο Ιερός Ναός θεωρείται
                   τύπος  και  εικόνα  τόσο  του  κόσμου,  του  συγκροτημένου  από  ορατές  και  αόρατες
                   ουσίες,  όσο  και  του  όλου  ανθρώπου,  του  σώματος  και  της  ψυχής  του  με  τις  δύο
                   δυνάμεις της, την θεωρητική, δηλαδή τον νου και την πρακτική, δηλαδή τον λόγο.
                   Αλλά  ο  Ιερός  Ναός  είναι  επιπλέον,  ως  Εκκλησία,  τύπος  και  εικόνα  του  Θεού  και
                   συνεπώς  εικόνα  του  όλου  Εκκλησιαστικού  Σώματος  του  Θεανθρώπου  Ιησού
                   Χριστού.

                         Επομένως, ως απάντηση σε  αυτό  το  μύχιο  πνευματικό  μου  αίτημα, κατά την
                   διαδικασία της πραγματοποίησης της εκκλησιαστικής Εικόνας με τον τίτλο «Το Άγιο
                   Μανδήλιον», μου χαρίστηκε αυτή η Εικόνα, ως ενιαία συλλειτουργία της λεκτικής
                   και  της  οπτικής  μαρτυρίας  του  Ευαγγελίου  της  Σωτηρίας,  της  Αληθείας  και  της
                   Χάριτος, διαμέσου εντούτοις της ησυχαστικής εμπειρίας και επινοίας του θαβωρείου
                   Φωτός  της  Μεταμορφώσεως.  Άλλωστε,  η  έμπνευσή  μου  αυτή  θεμελιώνεται  μέσα
                   ακριβώς και σε προσωπικές δωρεές αποκαλυπτικών όντως συνομιλιών και οράσεων,
                   κατά  τις  ευλογημένες  εκείνες  συναντήσεις  που  είχα  μετά  των  αγίων  γερόντων
                   Παϊσίου του Αγιορείτου και Πορφυρίου του Καυσοκαλυβίτου.

                         Εδώ λοιπόν στην παράσταση της Εικόνας αυτής, έχουμε την Μορφή του Θεού
                   Λόγου,  στον  τύπο  της  Αχειροποίητης,  και  η  Μορφή  του  Ενανθρωπήσαντος  Θεού
                   Λόγου  εντυπώνεται  αναμέσον  του  λόγου  του  Θεανθρώπου  Ιησού  Χριστού,  στο
                   κέντρο του γραφόμενου επάνω στην Εικόνα λόγου των ευαγγελικών κειμένων, επάνω
                   ακριβώς στη καρδιά του κατάγραφου Αγίου Μανδηλίου.


                         Εντούτοις,  ποιο  μέγιστο  πνευματικό  και  θεολογικό  γεγονός,  συνδέει  τον
                   θεολάλητο λόγο του  Κυρίου με την θεοποίητη εκτύπωση της όψης Του; Αλλά και
                   πώς  τα  δύο  αυτά  μαζί, συνδέονται  με  ένα  οθόνιο  ύφασμα,  το  οποίο  ενίοτε  γίνεται
                   μαντήλι και μάκτρο, που απομάσσει το ανθρώπινο πρόσωπο, και ενίοτε γίνεται ιμάτιο
                   που περιβάλει το σώμα του ανθρώπου ή και σπάργανο της γέννησής του, αλλά και
                   σάβανο της τελευτής του;

                         Η  Μεταμόρφωση  του  Κυρίου,  αυτό  είναι  το  Μυστήριο  εκείνο,  επίγειο  και
                   εσχατολογικό, διά του οποίου, λίγο πριν από την Σταύρωση και την Ανάστασή Του, ο
                   Ιησούς Χριστός εν μέτρω αποκάλυψε και έδειξε, μέσα στο άκτιστο και άπειρο φως
                   της Θείας Του Φύσεως, την αιγλήεσσα δόξα την οποία έχει η ανθρώπινη φύση της
                   Υποστάσεώς  Του,  ακριβώς  δια  της  υπερβολικής  και  υπεροχικής  εκλάμψεως  του
                   προσώπου  Του,  αλλά  και  την  αξεπέραστη  λάμψη  και  λευκότητα  που  έχουν  τα
                   ενδύματά Του, τα οποία περιβάλλουν και εμπεριέχουν το πανάχραντο Σώμα του.

                         Αλλά και γιατί, τόσο η Εκκλησία, οι Πατέρες και ιδιαιτέρως ο άγιος Γρηγόριος
                   ο  Παλαμάς,  πέρα  από  την  ως  ο  ήλιος  ανεννόητη  και  πανυπέρλαμπρη  λάμψη  του




                                                            6
   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12