Page 11 - Gkrillas_EkklhsiastikiParadosi
P. 11

Παραδόσεων τις οποίες απηύθυνε, ως διδασκαλίες ο ίδιος ο Παύλος, είτε δια

                                                                                   7
                   προφορικού λόγου είτε δια γραπτού λόγου μέσω Επιστολής .

                          Ο  Απόστολος  Παύλος  στην  Β΄  Επιστολή  προς    Τιμόθεον,  προτρέπει
                   τον  αποδέκτη  της  Επιστολής  στο  να  διαφυλάττει  του  υγιείς  λόγους  που

                   άκουσε από τον ίδιο τον Παύλο, βασισμένος στην πίστη και την αγάπη του
                   Ιησού  Χριστού.  Παράλληλα  τον  προτρέπει  να  διασφαλίζει  την  Παράδοση-

                   παρακαταθήκη που παρέλαβε από τον Απόστολο, με την δύναμη του Αγίου
                                                      8
                   Πνεύματος που ενοικεί εντός μας .

                          Ο  Ευαγγελιστής  Ιωάννης  στην  Β'  Επιστολή  του,  αναφέρει  προς  τους

                   αποδέκτες ότι θα μπορούσε να γράψει και άλλα πράγμα το οποίο αποφεύγει,

                   υπό την λογική ότι θα ατονήσουν στο χαρτί και στο μολύβι. Έτσι διαβεβαιώνει
                   του αποδέκτες, ότι παραμένει στην ελπίδα πως θα καταφέρει να έλθει κοντά

                   τους για να αναλύσει όλα αυτά τα οποία δεν καταγράφει, διδάσκοντας αυτούς
                                                                                         9
                   στόμα με στόμα για να είναι απολύτως πλήρης η ευαγγελική χαρά .

                          Στο  Κατά  Ματθαίον  Ευαγγέλιο,  γίνεται  αναφορά  στον  χαρακτηρισμό

                   του Ιησού  ως  Ναζωραίου.  Ο Ευαγγελιστής Ματθαίος αναφέρει  ότι ο  Ιησούς
                   προσλαμβάνει  το  επίθετος  Ναζωραίος,  για  να  πληρωθεί  αυτό  το  οποίο

                   ανέφεραν  οι  Προφήτες.  Επικαλείται  δηλαδή  ο  Ματθαίος  την  ύπαρξη

                   προγενέστερου  προφητικού  λόγου,  ότι  ο  Ιησούς  θα  ονομαστεί  Ναζωραίος.
                   Ωστόσο, σε καμία προφητεία της Παλαιά Διαθήκης δεν εντοπίζεται μια τέτοια

                   ρήση και κανένας Προφήτης δεν καταγράφει μια τέτοια προφητεία. Στη βάση
                   αυτή  προφανώς,  ο  Ματθαίος  χρησιμοποιεί  προφητεία  από  την  προφορική

                   Παράδοση  του  Ισραηλιτικού  λαού,  η  οποία  δεν  είναι  καταγεγραμμένη  στα
                                                  10
                   βιβλία της Παλαιάς Διαθήκης .



                   7  Β΄ Θεσ. 2, 15: «῎Αρα οὖν, ἀδελφοί, στήκετε, καὶ κρατεῖτε τὰς παραδόσεις ἃς ἐδιδάχθητε εἴτε
                   διὰ λόγου εἴτε δι' ἐπιστολῆς ἡμῶν. ».
                   8  Β΄ Τιμ. 1, 13-14: «ὑποτύπωσιν ἔχε ὑγιαινόντων λόγων ὧν παρ' ἐμοῦ ἤκουσας, ἐν πίστει καὶ
                   ἀγάπῃ  τῇ  ἐν  Χριστῷ  ᾿Ιησοῦ·    τὴν  καλὴν  παραθήκην  φύλαξον  διὰ  Πνεύματος  ῾Αγίου  τοῦ
                   ἐνοικοῦντος ἐν ἡμῖν.».
                   9 Β’    Ιω.  1,  12:  «Πολλὰ  ἔχων  ὑμῖν  γράφειν,  οὐκ  ἠβουλήθην  διὰ  χάρτου  καὶ  μέλανος,  ἀλλὰ
                   ἐλπίζω ἐλθεῖν πρὸς ὑμᾶς καὶ στόμα πρὸς στόμα λαλῆσαι, ἵνα ἡ χαρὰ ἡμῶν ᾖ πεπληρωμένη.».
                   10  Ματθ. 2, 23: «καὶ ἐλθὼν κατῴκησεν εἰς πόλιν λεγομένην Ναζαρέτ, ὅπως πληρωθῇ τὸ ρηθὲν
                   διὰ τῶν προφητῶν ὅτι Ναζωραῖος κληθήσεται.».

                                                           10
   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16