Page 7 - Gkrillas_EkklhsiastikiParadosi
P. 7
σημαίνει πως η Παράδοση αποτελεί την αληθινή έκφραση της εμπειρίας που
βιώνει ο πιστός στηριγμένος στην Αγία Γραφή, διατρίβοντας στο σωστικό
περιβάλλον της Εκκλησίας. Αν η Παράδοση δεν είχε βιωματικό χαρακτήρα και
αν το βίωμα δεν δημιουργούσε Παράδοση, τότε θα είχαμε την παρουσία ενός
θεάτρου δρωμένων, που δεν θα παρουσίαζε καμία ουσιαστική σχέση με την
αλήθεια της Εκκλησίας. Επιπρόσθετα η Παράδοση θα γινόταν ιστορία, υπό
την λογική ότι θα ανταποκρινόταν σε συγκεκριμένο τόπο και σε συγκεκριμένο
χρόνο κατά αποκλειστικότητα. Το δεδομένο όμως ότι η Παράδοση αφορά το
σύνολο του Εκκλησιαστικού σώματος από τον πρώτο πιστό που βαπτίστηκε
στο όνομα της Αγίας Τριάδας, μέχρι τον πιστό που αυτή τη στιγμή ομολογεί
διά του βαπτίσματός του τον Τριαδικό Θεό ως αληθή, αποδεικνύει ότι η
Παράδοση είναι η ζωή της Εκκλησίας.
Η παρουσία του Χριστού στον κόσμο μαρτυρεί την βιωματικότητα της
Παραδόσεως. Ο Χριστός δεν ήρθε στον κόσμο για να γράψει βιβλία και δεν
έγραψε βιβλία. Ο στόχος της παρουσίας του Χριστού προτυπώνεται στην
Παλαιά Διαθήκη, κατανοείται προσωποκεντρικά στον ερχόμενο Μεσσία και
υλοποιείται ουσιαστικά στην ζώσα παρουσία του Χριστού στην Καινή
Διαθήκη, όπου πληρούνται βιωματικά οι προγενέστερες προτυπώσεις. Σε
αυτό το περιβάλλον ο Χριστός ενώνει τα διασκορπισμένα τέκνα του Θεού,
σώζει τον άνθρωπο, ιδρύει το Σώμα της Εκκλησίας και ο ίδιος ως Κεφαλή
οδηγεί αυτό το σώμα στη Βασιλεία των Ουρανών. Σε αυτή την προοπτική η
Εκκλησία θέτει ως προτεραιότητα την κατά Χριστώ σωτηρία και όχι την
καταγραφή συμβάντων και γεγονότων. Έτσι οι Απόστολοι αυξάνοντας το
σώμα της Εκκλησίας του Χριστού, ναι μεν καταγράφουν τα απαραίτητα περί
του Χριστού, αλλά κυρίως προβάλλουν την βιωματική εμπειρία που κατέχουν
δια ζώσης. Εξάλλου, τα κείμενα των Αποστόλων συγκεντρώθηκαν και
συγκρότησαν τον Κανόνα της Καινής Διαθήκης αφού είχαν πεθάνει οι
Απόστολοι. Τα ίδια τα κείμενα της Καινής Διαθήκης σε έναν μεγάλο βαθμό
είναι περιπτωσιακά και προϋπέθεταν το προφορικό κήρυγμα και την
προφορική ανάπτυξη του περιεχομένου τους ώστε να γίνει κατανοητό στους
πιστούς. Αυτό το προφορικό κήρυγμα και η προφορική ανάπτυξη της
6