Page 7 - liamis_despoina
P. 7

καρδιακή  προσευχή  δύο  γερόντων  οδήγησαν  στην  ανατροπή  των

                   ανθρωπίνων δεδομένων. Μέσω της συλλήψεως της Παναγίας γινόμαστε
                   μάρτυρες μιας προσευχής η  οποία καρποφόρησε. Η ίδια η Παναγία μας

                   αποτελεί  καρπό  προσευχής,  ορατό  σημείο  θεϊκής  ανταπόκρισης  σε  ένα
                   απεγνωσμένο  αίτημα,  έμψυχη  απόδειξη  της  επουράνιας  Πατρικής
                   ευεργεσίας.  Το γεγονός αυτό αποτελεί και ευκαιρία επισημάνσεως μιας
                   διαστάσεως,  που  συχνά  παραθεωρείται.  Ποιο  είναι  αυτό;  Ο  ρόλος  της

                   ευσέβειας και της προσευχής των γονέων. Τιμούμε αγίους και λατρεύουμε
                   ασκητές.  Εξαιρέτως  ανυμνούμε  την  άχραντη  Παναγία.  Πίσω  όμως  από
                   όλες αυτές τις αγιασμένες μορφές βρίσκονται γονείς που συνδύασαν την

                   ανατροφή των λόγων με το παράδειγμα της ευσεβείας και την, μέσω της
                   προσευχής,  παράδοση  στη  θεία  παιδαγωγία.  Μήπως  όμως  και  κάθε
                   τεκνοποιία     δεν    αποτελεί     θεία    δωρεά;     Πόσο     διαφορετικά      θα

                   αντιμετώπιζαν οι σύγχρονοι γονείς την σύλληψη και την τεκνοποιία, αν
                   την εκτιμούσαν ως δωρεά, αλλά και ως αποστολή; Πόσο το άγχος πολλών
                   νέων ζευγαριών θα εξαφανιζόταν, αν εναπέθεταν στον Θεό την ανάδειξη

                   μιας νέας ύπαρξης αλλά και πόση ευθύνη θα συνόδευε την ανατροφή που
                   δίνουν στα παιδιά τους πολλοί  νέοι  γονείς, αν την θεωρούσαν ανάθεση
                   ιερής  αποστολής  εκ  μέρους  ενός  κοινού  επουράνιου  Πατέρα;  Ουδείς

                   γνωρίζει  πώς  θα  υλοποιείτο  το  σχέδιο  της  σωτηρίας  μας  χωρίς  την
                   Παναγία.  Ουδείς  όμως  γνωρίζει  και  πώς  θα  βρισκόταν  η  Παναγία  ως
                   κυοφοροῦσα  ὁδηγὸν  πλανωμένοις,  και  ἀπογεννῶσα  λυτρωτὴν

                   αἰχμαλώτοις (Ακάθιστος ύμνος)  χωρίς τους ευλογημένους Ιωακείμ και
                   Άννα.




                          ΕΙΣΟΔΙΑ


                          Η  προσευχή ως είσοδος

                          Στα Εισόδια,  η  Θεοτόκος, από  καρπός προσευχής μεταβάλλεται  η

                   ιδία σε προσευχή. Και μάλιστα προσευχή ευγνωμοσύνης. Η αφιέρωσή της
                   στον  Ναό  μπορεί  να  περιγραφεί  ως  ευγνώμων  επιστροφή  ανεκτίμητου
                   δώρου. Με την πράξη αυτή, ο Ιωακείμ και η Άννα αναβιβάζονται από το

                   πρώτο επίπεδο προσευχής, εκείνο του αιτήματος, στο δεύτερο, εκείνο της
                   ευγνωμοσύνης και μάλιστα της έμπρακτης. Η πράξη αυτή βέβαια αποκτά
                   ακόμη  μεγαλύτερη  αξία,  αν  αναλογιστούμε  την  θέση  που  κατέλαβε  η


                                                            6
   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12