Page 27 - liamis-pnevmatikizoi
P. 27

Αν  και  η  πρακτική  οδός   φαίνεται  ότι  υστερεί  σε
                                                               94
                 πλεονεκτήματα,  δεν  είναι  εις  καμμίαπερίπτωση  μικρότερης


                 σημασίας  από  εκείνην  της  συνεχούς  επικλήσεως.  Η  ανυπακοή

                 προς  τις  θείες  εντολες  ήταν  εκείνη,  η  οποία  στέρησε  από  τον


                 άνθρωπον  τον  Παράδεισο.  Ως  κυριώτερες  εντολες  μάλιστα

                 αναφέρει την υπακοή και την νηστεία, αντίστοιχες της ανυπακοής


                                                                     95
                 και της λαιμαργίας των πρωτοπλάστων . Τόσο απαραίτητη θεωρεί

                 ο  άγιος  Γρηγόριος  την  πιστήν  τήρησιν  των  εντολών,  όσον

                 απαραίτητο είναι  το σώμα  για τον άνθρωπο . Το ίδιο όμως αυτό
                                                                             96

                 υλικό  σώμα προσφέρει στον άγιον Γρηγόριον την δυνατότητα να








                 εντολών εργασίας, δια πολλού κόπου και χρόνου η δωρεά αποκαλύπτεται,
                 καθάφησιν ο άγιος Μάρκος. και καθόσον τας εντολάς ενεργούμεν,κατά τοσούτον
                 εμφανέστερον εκλάμπει ημίν τας οικείας μαρμαρυγάς. Δεύτερον δε, δια της
                 επιστημονικής και επικλήσεως συνεχούς του Κυρίου Ιησού, τουτέστι της του Θεού
                 μνήμης, φανερούται εν υποταγή. και εκ μεν της πρώτης πολιτείας, βραδύτερον, εκ δε
                 της δευτέρας, συντομώτερον εάν και μαθείν εύρη εμπόνως και καρτερικώς ορύσσειν
                 την γην και τον χρυσόν εκζητείν» 1308A
                    94  Πρβλ.»The first way is the active life,the way which Gregory himself was following
                 until  he met the monk Arsenios in Crete» Kallistos Ware,The Jesus prayer in St..Gregory
                 of  Sinai,Eastern  Churches  Review,IV,I,9.  Για  περισσότερες  λεπτομέρειες,σχετικώς  με
                 τον βίον του αγίου Γρηγορίου, βλ. K. Ware, μν. έργ., 4-8. Επίσης πρβλ. D. Balfour, μν.
                 εργ. 61-91.
                    95   «Εν  δυσίν  εντολαίς  οι  αγωνισταί  πάλιν  προς  το  αρχαίον  αξίωμα
                 έρχονται,δι’υπακοής  και  νηστείας.εκ  γαρ  των  εναντίων  τούτων  η  κακία  πάσα  τω
                 γένει των βροτών επεισήλθε». 1244D.
                    96   «Την  πασών  των  εντολών  σύνθεσιν συναρμολογουμένην και συμβιβαζομένην
                 εν  πνεύματι,  άνθρωπον  είναι  λέγουσι  τέλειον,  ή  ατελή  κατά  την  προκοπήν
                 γινόμενον,  και  τας  εντολάς,  ως  σώμα.  τας  δ’  αρετάς,  ως  ψυχήν  ζώσαν,  και
                 κινουμένην, και ενεργούσαν ως σώμα τας των εντολών ενεργείας». 1245 Β.


                                                             26
   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32