Page 4 - andrikos-eistomnima
P. 4
ενός διατονικού μελωδικού περάσματος με κορύφωση στον ΚΕ και προσωρινή στάση στον
ΔΙ. Αμέσως μετά ξεκινάει η απάντηση «Κλαίω φησίν, …», η οποία αποτελεί και το πλέον
αναγνωρίσιμο σημείο της σύνθεσης λόγω α). της μελωδικής ανάπτυξης με αναφορά στον
και βάρυνση του ΔΙ κατά τα πρότυπα Sabâ και β). της ρυθμικής ρευστότητας που οφείλεται
τόσο στην εμβόλιμη αργή χρονική εκδοχή όσο και στην γενικότερη ελεύθερη χρονικά και
απαγγελτική προσωδιακά εκφορά του μέλους. Στο τελευταίο διαλογικό μέρος «Ὁ Κύριός μου,
καὶ ὁ Θεός μου, δόξα σοι» πριν από την οριστική κατάληξη στον ΓΑ αναπτύσσεται άλλη μία
διατονική γέφυρα με αναφορά στον ΚΕ σε αργή χρονική αγωγή και με μονάδα αναγωγής του
ρυθμού το σχήμα με δίγοργο.
Ρυθμικά
ελεύθερη φράση
με απαγγελτική-
εκφωνητική
διάθεση
Ανάπτυξη σκληρού Εκτεταμένη
χρώματος από τον διατονική ανάπτυξη
ΚΕ πάνω από τον ΚΕ
Ανάδειξη της
βαθμίδας του Διατονική ανάπτυξη
Âcem στον ΚΕ μέσω
ενδιάμεσης
κατάληξης στον ΔΙ
Εκτεταμένη
συνθήκη Saba
καθώς και ρυθμικά
ρευστή εκφορά
Διατονική κίνηση στον ΚΕ πριν
την οριστική κατάληξη στον ΓΑ
Συγκεντρωτικός πίνακας της μελοποιητικής διαχείρισης του διαλογικού μέρους
4