Page 5 - andrikos-eistomnima
P. 5

Οἴμοι    Εκτεταμένη διατονική
                               ανάπτυξη πάνω από τον
                                       ΚΕ



                      Σωτήρ    Εμφατική ανάδειξη του
                     μου, πῶς     Ζω   (Âcem) ως
                     ἐκλάπης     ενδιάμεσου τονικού
                      πάντων         κέντρου
                     Βασιλεῦ;

                        Τί      Διατονική γέφυρα με
                      κλαίεις    κατάληξη στον ΚΕ
                                  μέσω παροδικής
                      ὦ Γύναι;
                                  στάσης στον ΔΙ
                      Κλαίω       Παρατεταμένη
                      φησίν,   μελωδική ανάπτυξη του
                      ὅτι ἦραν   τροπικού φαινομένου
                        τὸν           Sabâ
                      Κύριόν
                      μου τοῦ
                      τάφου,
                      καὶ οὐκ
                     οἶδα ποῦ
                      ἔθηκαν
                      αὐτόν.
                     Ὁ Κύριός   Διατονική κορύφωση
                      μου, καὶ   στον ΚΕ πριν την
                      ὁ Θεός    τελική κατάληξη στον
                       μου,            ΓΑ
                     δόξα σοι.




                          Αν  επιχειρούσε  κανείς  να  εντοπίσει  -τηρουμένων  των  αναλογιών  και  χωρίς  να
                   υπονοείται αυτονόητη σχέση επιρροής μεταξύ των ειδών- ιστορικά κάποιο μουσικολογικό

                   παράλληλο της εν λόγω συνθετικής πρακτικής, ίσως θα έπρεπε να καταφύγει στον χώρο της
                   Λόγιας  Δυτικής  μουσικής  φιλολογίας,  και  συγκεκριμένα  σε  ρομαντικού  αισθητικού

                   περιεχομένου  έργα,  όπως  σε  ορισμένα  Lieder  των  Franz  Schubert  (1797-1828),  Felix
                   Mendelssohn (1809-1847), Robert Schumann (1810-1856) και Johannes Brahms (1833-1897),

                   στο πλαίσιο των οποίων εξιστορείται ένα γεγονός, κεντρικό σημείο του οποίου κατέχει ένας
                   διάλογος. Το έργο εκτελείται από έναν τραγουδιστή που ωστόσο «παίζει τον ρόλο» και των

                   δύο  εμπλεκομένων  προσώπων  του  διαλόγου.  Τόσο  ο  συνθέτης  του  έργου  με  συνθετικές
                   τεχνικές  όσο  και  ο  τραγουδιστής  με  φωνητικές-εκφραστικές  τεχνικές  επιχειρούν  να  γίνει










                                                            5
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10